Monday, July 31, 2006

Johor jadi metropolitan


JOHOR BAHRU 30 Julai ? Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, Pembangunan Wilayah Selatan Johor (SJER) akan meletakkan negeri ini di peta dunia sebagai wilayah metropolitan, setanding Hong Kong dan Shenzhen di China. - Utusan, 31 July

hei .. siapa boleh lupa JB kalau pernah pergi ke sana. Walaupun teh ais dia mahal sikit dari teh ais di Kuala Lumpur, tetapi JB memang best.

Sekarang ni dorang nak jadikan JB macam Hongkong. Nak fight dengan Singapore laa tu, bukan apa, cerita Jambatan Bengkok telah karam di Selat Tebrau, jadi kenalah come out dengan taktik lain untuk lawan dengan Singapore.

Tapi Hong Kong tu pun bukan laa best sangat. Sesak saja. Pokok pun tak dak.

Apa-apa pun gambar puting beliung ini diambil dari HarakahDaily 10 Julai 2006 , menunjukkan puting beliung hampir terbentuk di JB, adalah satu peringatan kepada kita semua.

Takut plak, bila dah bina banggunan cantik-cantik macam kat Hong Kong tu .. tetiba Kong jer tinggal kena tiup dengan puting beliung.
Ada apa-apa nak komen?

1 comment :

Anonymous said...

JB x best :p...org kata diorang2 yg kat situ berlagak..tambah plak ada pengaruh S'pore...biarla kena pon...bawak sekali la S'pore tu..he he..
Tp tu org kata la..bukan kiter kata..he he

p/s muo gak yg best ;)