Wednesday, June 01, 2005

Dari Abdullah ra katanya,

Al-Hadith : 1499

Dari Abdullah ra katanya, pada suatu hari Nabi saw menceritakan di tengah-tengah orang ramai tentang Al-Masih Dajjal. Baginda bersabda, "Tuhan itu tiada buta sebelah. Al- Masih Dajjal itulah yang buta matanya sebelah kanan, seolah-olah matanya itu sebuji anggur yang terulur keluar."

"Pada suatu malam, wawktu saya tidur dekat Kaabah saya bermimpi. Ketika itu saya lihat ada seorang lelaki kemerah-merahan warna kulitnya, amat bagus sekali (rupa), rambutnya terurai antara bahunya, tersirir baik, kepalanya menitikkan air, lincin berkilat, diletekkannya tangannya di atas bahu dua orang lelaki dan dia tawaf di Baitullah. "

"Saya bertanya, 'Siapakah ini?' Mereka menjawab, 'Inilah Al-Masih anak Maryam.'
"Kemudian saya melihat seorang lelaki di belakang orang itu, kerinting lagi pendek rambutnya, buta matanya sebelah kanan, serupa dengan orang yang saya lihat dari Ibnu Qathan, diletakkannya kedua tangannya di atas bahu seorang lelaki juga tawaf di Baitullah. Saya bertanya, 'Siapakah ini?' Mereka menjawab, 'Al Masih Dajjal'"

s. Bukhari III :: Khidr.
Ada apa-apa nak komen?

No comments :